اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من | خصوصی‌سازی بیمارستان نفت ماهشهر معضل جدید مردم

تصویب خصوصی‌سازی بیمارستان نفت بندرماهشهر که مدت‌هاست زمزمه شده است علاوه بر شایعه تعدیل نیرو به مشکلی جدی برای مردم بی بضاعت منطقه تبدیل می‌شود.

فارس من | خصوصی‌سازی بیمارستان نفت ماهشهر معضل جدید مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر، سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

« مخالف خصوصی سازی بیمارستان نفت ماهشهر هستیم» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را از طریق نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و بندر امام خمینی(ره) در مجلس و دیگر مسؤولان پیگیری کردیم.

چند سالی است که زمزمه خصوصی‌سازی بیمارستان شرکت نفت ماهشهر شنیده می‌شود و در یک سال گذشته این موضوع بسیار جدی‌تر دنبال می‌شود.

موضوعی که از سوی مردم منطقه، ائمه جمعه، مسؤولان شهرستان و کارکنان بیمارستان به‌شدت با مخالفت مواجه شده است و در ماه‌های گذشته شاهد چندین تجمع از سوی کارکنان بیمارستان بودیم.

یکی از کارکنان بیمارستان به خبرنگار فارس می‌گوید: در صورت خصوصی‌سازی بیمارستان تعداد زیادی از نیروها تعدیل می‌شوند و هرچند مسؤولان وعده دادند که خصوصی سازی بیمارستان منجر به تعدیل نیرو نمی‌شود اما این ادعا واقعی نیست. تجربه نشان داده منافع شخصی مهم‌ترین مسئله برای شرکت‌های خصوصی است.

 یکی از پزشکان بیمارستان نیز در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: طبق اخباری که به ما رسید باید تعدادی از نیروها از منطقه جابه‌جا شوند و تصمیم‌گیری در خصوص نیروها به عهده شرکت خصوصی است که هیچ تجربه‌ای در امور بهداشتی ندارد.

مردم منطقه توان پرداخت تعرفه‌های خصوصی را ندارند

امیر پور رئیس بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی نفت ماهشهر نیز در مورد خصوصی‌سازی بیمارستان نفت ماهشهر، اظهار کرد: بحث خصوصی‌سازی بیمارستان نفت ماهشهر با حدود ۷۷۰ نفر پرسنل از سال ۹۳ آغاز شد و واگذاری شرکت‌های پتروشیمی منطقه علت آن بیان شده است.

وی افزود: شرکت‌های صنعتی منطقه اعلام کردند که خصوصی شدن این بیمارستان منجر به تعدیل نیرو نمی‌شود اما این نگرانی بین کارکنان وجود دارد که پس از مدتی برای افزایش درآمد بیمارستان، بخشی از نیروها تعدیل می‌شوند.

امیر پور با اشاره به وجود یک بیمارستان تأمین اجتماعی و یک بیمارستان دولتی در ماهشهر، عنوان کرد: شهرک چمران، منطقه طالقانی و روستاهای اطراف از این بیمارستان استفاده می‌کنند و در صورت خصوصی‌سازی و استفاده از تعرفه خصوصی باعث ایجاد مشکلات برای مردم می‌شود.

وی گفت: خصوصی شدن بیمارستان نفت در ماهشهر منجر به افزایش تعرفه‌های پرداخت تا 5 برابر می‌شود و مردم این شهرستان بضاعت پرداخت این هزینه‌ها را ندارند؛ این مسئله سبب می‌شود که شهروندان برای دریافت خدمات بیمارستان دولتی مسافت زیادی را طی کنند.

وی افزود: شرکتی از صنایع بزرگ پتروشیمی منطقه ثبت شده و سهامداران اصلی شرکت‌های پتروشیمی هستند ولی این‌که تعرفه‌ها را خصوصی کنند یا نه هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

امیر پور گفت: هر شهرستان یک سهمیه تخت بیمارستان دولتی دارد که اگر بیمارستان نفت خصوصی شود سهمیه تخت‌های دولتی کاهش پیدا می‌کند.

خصوصی‌سازی بیمارستان نفت تبعات اجتماعی دارد

محسن بیرانوند فرماندار بندرماهشهر با انتقاد از مطرح شدن موضوع خصوصی‌سازی بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر، اظهار کرد: مدیران و مسؤولان مرکزنشین بهداشت و درمان صنعت نفت در شرایطی که از تبعات اجتماعی این خصوصی‌سازی اطلاعی ندارند اجازه تصمیم‌گیری برای خصوصی‌سازی این بیمارستان را ندارند.

وی افزود: در صورت اتخاذ هرگونه تصمیمی در این خصوص بدون مطالعه و بررسی تبعات اجتماعی آن باید منتظر ایجاد تنش‌های جدی در منطقه باشیم.

فرماندار بندرماهشهر عنوان کرد: انتظار داریم مسؤولان صنعت نفت با در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی در منطقه درباره خصوصی‌سازی بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر تصمیم‌گیری کنند.

پیگیری ویژه مسؤولان استانی و کشوری

ائمه جمعه منطقه نیز در نامه‌ای در سال 95 مخالفت خود را با این موضوع اعلام و خواستار جلوگیری از خصوصی شدن این بیمارستان برای کاهش هزینه‌های مردم شدند.

همچنین حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی در خطبه‌های نماز جمعه 20 اردیبهشت‌ماه امسال اعلام کرد که براساس اطلاعات رسیده به او پس از خصوصی شدن بیمارستان، یک سوم نیروها تعدیل می‌شوند و افزایش هزینه تعرفه‌ها اعمال می‌شود که خارج از توان شهروندان است.

نمایندگان مردم ماهشهر در مجلس نهم و دهم  نیز در نامه‌هایی جداگانه به وزیر نفت خواستار ممانعت وی از خصوصی شدن این بیمارستان به دلیل وضعیت فعلی مردم و حوادث ناشی از کار در پتروشیمی‌ها شدند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت کشور در سال 96 درخواست تجدیدنظر و دقت در تصمیم‌گیری در این باره را کرد.

همچنین سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز به ریاست سازمان خصوصی‌سازی و وزیر اسبق بهداشت در سال گذشته مکاتبه‌ای انجام داد و درخواست کرد با توجه به احتمال وقوع خطر در منطقه به دلیل حضور صنایع بزرگ در این تصمیم‌گیری دقت صورت گیرد.

انتهای پیام/72065/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول